Katse Kala

Katse Kala

Γιατί αποφεύγουμε ότι μας αγχώνει

Πολλές φορές όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με καταστάσεις οι οποίες προκαλούν ‘αναταραχή’ στις ισορροπίες μας, κάνουμε επιλογές οι οποίες δεν είναι πάντα ορθές, με αποτέλεσμα τα αίτια και η ρίζα του προβλήματος να παραμένουν. Μια πρακτική την οποία όλοι οι άνθρωποι λίγο – πολύ έχουμε ακολουθήσει γιατί δεν σκεφτήκαμε ώριμα για το δικό μας καλό και για εκείνους που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν παρόμοιες καταστάσεις με αυτόν τον τρόπο ίσως είναι η ώρα να το ξανά σκεφτούν.

Πιο συγκεκριμένα όταν μας καταβάλλει ένα αγχωτικό γεγονός ή κάτι που προκαλεί αρκετό φόβο, η πρώτη και πιο ανώδυνη για εμάς λύση θα ήταν να παραλείψουμε να το αντιμετωπίσουμε αναβάλλοντας ή αποφεύγοντας μια τέτοια κατάσταση. Παραμένουμε στη ζώνη ασφαλείας μας και ίσως να μην χρειαστεί να κάνουμε και πολλά πράγματα παρά μόνο να μας εφησυχάσει το γεγονός ότι ακολουθώντας αυτή την επιλογή δεν τίθεται θέμα κινδύνου για την ψυχολογία μας. Τα παραδείγματα πολλά, μπορεί να είναι μια συναισθηματική ανασφάλεια σε θέματα σχέσεων, ένας φόβος δηλαδή ο οποίος πηγάζει από την αβεβαιότητα και φοβία σχετικά με την έκβαση μιας σχέσης και ένα ενδεχόμενο αρνητικό αντίκτυπο που θα στοίχιζε στη ψυχική υγεία του ατόμου ή επίσης ένα ακόμη συχνό φαινόμενο της κοινωνικής φοβίας που η αποφυγή αγχωτικών καταστάσεων σε συνθήκες συγκέντρωσης κόσμου δεν βοηθάνε. Κάθε περίπτωση έχει κάτι κοινό, το να αποφεύγουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα στη ρίζα του επιλέγοντας την εύκολη λύση μεσοπρόθεσμα που είναι η σφαίρα του εαυτού & του περιβάλλοντος μας η οποία μας κρατάει ασφαλή. Ωστόσο μακροπρόθεσμα μια τέτοια λύση φαίνεται να εντείνει το πρόβλημα βάση ψυχολογικών ερευνών. Πρόκειται για μια συνήθεια η οποία δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνει τρόπος ζωής και να συνηθίσει ο εαυτός μας να λειτουργεί μέσω αυτής, άλλωστε οφείλουμε να αναλογιστούμε πως περιορίζουμε τον ίδιο μας τον εαυτό σε πτυχές της ζωής που ενδεχομένως να μην λαμβάνουμε μέρος λόγω των αναστολών μας.

Προσπαθήστε να μην βάζετε το πρόβλημα ‘κάτω από το χαλί’ αλλά σκεφτείτε πως χάνεται πολύτιμες στιγμές και εμπειρίες από τη ζωή σας, τις οποίες αδιαμφισβήτητα έχετε ανάγκη και επιθυμείτε ως άνθρωπος να τις ζήσετε. Σίγουρα θα σας κινητοποιήσει και θα αισθανθείτε την ψυχική ώθηση έτσι ώστε να δουλέψετε για την επίλυση του όποιου ζητήματος προκύπτει.
Ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε να προσεγγίσετε μια κατάσταση ποικίλει, σταδιακά και προοδευτικά όμως θα φτάσετε στο σημείο που θέλετε αν πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας.

Μια νοερή απεικόνιση με τον εαυτό σας στην κατάρριψη των στόχων ή των δυσκολιών που έχετε στο μυαλό σας είναι μια εξαιρετική σύντομη μέθοδος.

Μιλήστε στον εαυτό σας σχετικά με τις ανησυχίες, τα προβλήματα και τους στόχους σας. Συμβάλλει στην οργάνωση της σκέψης, την αυτοπεποίθηση και παράλληλα βοηθάει ώστε να πετύχετε τους στόχους σας.

Αλληλοστήριξη από δικούς σας ανθρώπους. Κάθε δυσκολία που περνάμε τις περισσότερες φορές την μοιραζόμαστε με στενούς μας φίλους ή άτομα που μας αγαπάνε. Δοκιμάστε να ξεπεράσετε κάποια εμπόδια της ζωής σας λαμβάνοντας τη στήριξη τους όπου χρειάζεται.

Χαμογελάστε και προσεγγίστε την όποια κατάσταση σας προβληματίζει με θετική σκέψη.

Όλα τα προβλήματα στη ζωή απαιτούν το σωστό τρόπο και την αποφασιστικότητα για την εύρεση λύσης που σίγουρα θα έρθει με προσπάθεια και κόπο όμως σίγουρα θα το αξίζει και μέσω μιας τέτοιας κατάστασης θα βγείτε πιο δυνατοί και τα οφέλη θα είναι τεράστια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *